فیلم 'من همسرش هستم' پختگی لازم را ندارد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ' آنتونیا شركا' در نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی 'من همسرش هستم' كه با حضور اصحاب رسانه و عوامل فیلم در سالن سعدی مركز همایش های برج میلاد برگزار شد، افزود: با توجه به اینكه، نویسنده فیلم یك خانم است، این كنجكاوی ایجاد می شود كه فیلم به دنبال یك نگاه زنانه است اما اینگونه نیست.

این منتقد از جمله ایرادات موجود در فیلم را پایان بندی نامناسب آن دانست و گفت: به عنوان مثال در پایان فیلم علت بازگشت شخصیت شهلا به خانه معلوم نمی شود و در مجموع آن گونه كه باید لحظه های فیلم خوب نشده است.

شركا با بیان اینكه ساختار فیلم نامه نیز قدری قابل تامل است، افزود: در سینمای ایران زن خائن وجود ندارد اما در این فیلم به این مساله اشاره شده است كه البته در پایان فیلم مشخص می شود وجود رابطه خائنانه دروغ بوده است.

این منتقد سینما در ادامه با یادآوری اینكه موسیقی فیلم بیش از حد زیاد است، گفت: موسیقی فیلم قبل از آغاز صحنه به مخاطب هجوم می آورد و سعی دارد حس صحنه را پیش از خود آن به مخاطب منتقل كند.

در ادامه، مصطفی شایسته كارگردان فیلم در پاسخ به نقدهای منتقد فیلم گفت: جاهایی كه از سوی منتقد به عنوان نقاظ ضعف فیلم عنوان شد، دقیقا بر اساس نظر من عمل شده بود.

این كارگردان ادامه داد: خانواده ای كه در این فیلم دست مایه كار قرار گرفته، خانواده ای است كه مرد به زن توجه ندارد، كودكان تندخو و پرخاشگر هستند و مادر خانواده با وجود تمام مشكلات از كوچك ترین وظیفه مادری خود دریغ نمی كند.

در ادامه، نازنین لیقوانی نویسنده فیلم سینمایی من همسرش هستم گفت: وقتی فیلمنامه نوشته می شود باید از صافی ذهن كارگردان عبور كند و فیلمی كه نمایش داده شد، نوشته های من و برداشت های كارگردان از این نوشته ها بوده است.

این نویسنده افزود: الزاما یك اثر سینمایی نباید در پایان تكلیف همه موارد را مشخص كند.

نازنین مفخم تدوین گر این فیلم نیز گفت: مونتاژ یك فیلم با دستور كات كارگردان سر و كار ندارد بلكه با روایت فیلم سر و كار دارد.

این تدوین گر افزود: تدوین گر نخستین كسی است كه خارج از گروه سازنده فیلم را تماشا می كند و آن چیزی كه هنگام تماشای فیلم به من منتقل شد این است كه این فیلم كالبد شكافی شخصیت طبقه متوسط زنان جامعه است.

در ادامه، شركا منتقد سینما خطاب به تدوین گر فیلم كه معتقد بود باید حس های شخصیت زن فیلم شناخته شود، گفت: متاسفانه این حس ها خوب در نیامده است و حسی كه بتوان فهمید زن داستان شوهر خود را دوست دارد یا نه دیده نمی شود و بیشتر حس بی تفاوتی دارد.

مفخم تدوین گر فیلم سینمایی من همسرش هستم در پاسخ به شركا منتقد سینما گفت: ما نیز دقیقا می خواستیم حس بی تفاوتی زن داستان را منتقل كنیم.

وی افزود: این زن نسبت به زندگی خود بی تفاوت است اما خودش فكر می كند كه زندگی اش را دوست دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه این نشست مصطفی زمانی بازیگر فیلم سینمایی 'من همسرش هستم' گفت: زمانی كه فیلم نامه را خواندم احساس كردم كه شخصیت این نقش از لحاظ سنی برای من بسیار دشوار است اما با صحبت هایی كه با آقای شایسته كارگردان فیلم داشتم، برای ایفای نقش در این فیلم بسیار مصمم شدم.

شایسته در ادامه درباره نحوه انتخاب بازیگران این فیلم و ناهمخوانی سنی مصطفی زمانی و نیكی كریمی در فیلم سینمایی من همسرش هستم گفت: این امر به دلیل اطلاع كامل شما از مشخصات شناسنامه ای آقای زمانی و خانم كریمی است و كسی كه این اطلاعات را نداشته باشد متوجه نمی شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه قدرت بازی آقای زمانی، تا حدود زیادی فاصله سنی موجود میان وی و خانم كریمی را برطرف كرده است.

اجتمام**9140**1597





:: برچسب‌ها: آسمان , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
m در تاریخ : 1390/11/19/3 - - گفته است :
سلام دوست عزیز وب قشنگی داری خوشحال میشم به وب منم بیای و نظرت رو بهم بدی.برای تبادل لینک من رو با عنوان تلنگر باران و ادرس talangorebaran.loxblog.ir لینک کن وبهم خبر بده.من شما رو لینک کردم .ممنون


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: